Farklı olarak....







Öncelikle şu şarkıyı açın ve sonra okumaya başlayın çünkü ben bu anlattıklarımı yaparken bu şarkı kulağımda sürekli tekrarlandı.      
Kısır döngü bozularak uzun aradan sonra aile ile beraber kahvaltı yaptık derken

Her-neyse..
 

 Madem bugün "tatil" bilgisayara oturayım zaman öldüreyim diyordum ki pencereden dışarı bir baktım, her taraf yemyeşil, sazlıklarda sığır-öküzler otluyor, kuşlar desen şarkı söylüyor zamanı öldürmeden fotoğraf makinem ve mp3le koşarak evden çıkarken defterimi de almayı unutmadım.. Penceren baktığım yerlere gitmeye karar verdim..








Aşağı iner inmez bu amca ile karşılaştım fakat konuşamadık . Aslında o konuştu, anlattı-bahsetti bir şeylerden fakat ben anlayamadım. Farklı bir şivesi vardı. Sadece tebessüm yaparak  anlamış tepkisi veren ifadeler yapmakla yetindim. Oysaki canım çok konuşmak istiyordu. anlatmak istiyordum anlamlı-anlamsız bir şeyler. Gerçekten anlaşılacak gibi değildi size yemin ederim bir kelime bile anlamadım sonunda güldük birbirmize.


İlerleyeyim derken;
# Yol kenarında olan drenaj kanalının karşısında ki duraktan her gün otobüse binerim. Bu kez durdum ve fark etmediklerimi  incelemeye başladığımda, benim burada yaşadığımdan şüphe ettim. Sese o kadar duyarlılar ki en ufak çıtırtıda suya atıyorlar kendilerini ancak ben pusu kurdum nefesimi tutarak çıkmalarını bekledim..


  Ve sonra
Kuşların peşinden koşturdum insanların tuhaf bakışlarıyla beraber o kadar çekmeye çalıştım ve yere düştüm ancak pes etmedim sonunda bir tane düzgün yakalayabildim
. 




  Bir ara gölgemle bakıştık ona yeter artık beni rahat bırak diye söylendim. Sanki yok-luğumu keşfetmeye çalışıyordum. Gölge ise bana "önce senin beni bırakman gerek" der gibiydi. Kendimden vazgeçmiş bir şekilde yürüdüm, kumsala inerek grupları inceledim, tek başına oturan kişilerin düşüncelerini görmeye çalıştım.
Hissettiğim birikmiş duygularım değildi.
Hissettiğim; saçlarımla dans eden rüzgardı. Karışmış parfüm kokularının yerini alan taze toprak kokusuydu.
Ve kargaşa uğultusunun yerine, kuşların şarkılarıydı bu kez dinlediğim. 

Kendimle ilgili hiç-bir-şey düşünmedim. Yapmam gerekenleri, bekleyen işleri, kişileri, sorunları, mutlulukları,kaygıları, beni ben yapan bütün özelliklerimi terk ettim bugün. Sanki görünmez bedenim, şeffaf
 bir ruhum vardı.






Mangal yapan insanlar, balık tutanlar, sohbetin doruklarında patlayan kahkahalar, koşturan çocuklar vardı. Birde ben vardım, sadece izleyen. Ama ben-liğim yoktu. Öyle derin düşünceler yoktu. Sadece gören gözlerim vardı. 









 Geldiğim yoldan geri dönerken,
 herkesin öğrendiği  "T"  iskeleden

 sonra yeni gizli mekanlar, çok güzel
 farklı yerler keşfettim.
Tekrar gelmek üzere adımlarımı bıraktım.
Biraz ilham,
biraz heyecan bıraktım. 


 



       



                                                                                      



# hiçbir-şey yapmadım bugün. Sadece dinledim-izledim arada koştum-durdum. Öyle çok düşünmedim de. Sadece farklı olarak; hafif bir gündü .

Popular Posts